דני איילון: "כל ביקור של נשיא אמריקני מחזק את מעמדה של ישראל"

אייל ראובן No Comments on דני איילון: "כל ביקור של נשיא אמריקני מחזק את מעמדה של ישראל"

שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, דני איילון ב"מהדורת הבוקר": "יש משמעות לביקור ביידן, כמו ביקור של כל נשיא אמריקני. זה מסמל את הברית ההדוקה ומחזק את מעמדה של ישראל בעולם. גם ביידן עושה את זה עבור פוליטיקה פנימית, לקראת 'בחירות האמצע' בנובמבר"

צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דני איילון, שגריר ישראל בארה"ב לשעבר שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), על ביקורו של הנשיא ביידן בישראל. "יש משמעות לביקור. לכל ביקור של נשיא אמריקני יש חשיבות עצומה. זה מסמל את הברית ההדוקה ומחזק את מעמדה של ישראל בעולם".

הוא התייחס להשפעות של הביקור: "זה לא הממשל של ביידן שדאג להסכמי אברהם, הוא ירש את זה מטראמפ ולא עשה כלום לקדם את זה בשנה הראשונה ומגיע עכשיו כשהקרקע מוכנה לקטוף פרי, שבא לתרץ בפני האמריקאים למה הוא נפגש עם בן סלמן" (יורש העצר הסעודי).

ביחס לאפשרות של נרמול יחסים עם סעודיה, אמר איילון: "כל זמן שהמלך סלמן בן ה-86 בשלטון- לא יהיה שינוי פורמלי, הבן שלו מוחמד בן סלמן הוא הארכיטקט של השינוי ביחסים. מתחת לפני השטח יש שיתופי פעולה מאוד טובים. פה אני מניח שמצפים שיהיו כמה מחוות בעקבות הביקור הזה, כמו לאפשר טיסות ישראליות מעל סעודיה. הסעודים מקבלים פה את שני האיים שהיו ברשות המצרים".

הוא הסביר בנוגע לטיסות: "מדובר בטיסות מישראל לכל מדינות המזרח, הונג קונג, סינגפור, הודו, תאילנד. הטיסות מעל סעודיה יחסכו בעלויות, דלק וכרטיסי טיסה".

איילון נשאל בנוגע לאינטרסים הפוליטיים של לפיד מאחורי הביקור: "גם ביידן עושה את זה עבור פוליטיקה פנימית, בחירות האמצע בנובמבר. כל הישג שיהיה בעיני דעת הקהל גם שם וגם פה יתקבל קצת בציניות".

הוא אמר מה לדעתו ייחשב הישג בביקור הזה: "זה יהיה הישג מאוד חשוב אם תהיה הצהרה של ביידן בירושלים שהוא חוזר ואומר בצורה מפורשת שארה"ב לעולם לא תאפשר איראן גרעינית ולא רק זה, אלא שהיא תעשה הכל למנוע את זה. זה דבר חשוב שאני מקווה שיקרה, אני יודע שעובדים על זה".

הוא הוסיף: "עוד דבר זה אם יודיע הנשיא ביידן על ביטול הוויזות לישראלים בארה"ב. נשיא לא מתעסק עם זה. אבל אם תהיה בקשה של לפיד יכול להיות שזה ישפיע".



0 תגובות